Santiago de Compostela, 5 juni 2019 - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Diana en Denise Steenberghe - WaarBenJij.nu Santiago de Compostela, 5 juni 2019 - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Diana en Denise Steenberghe - WaarBenJij.nu

Santiago de Compostela, 5 juni 2019

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana en Denise

07 Juni 2019 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Logrono- Santo Domingo de la Calzada 55 km
Om 4.00 uur vanmorgen begon het te regenen en dat deed het nog tijdens het ontbijt. Alles rond de tenten stond blank en het was even improviseren om de bagage en de bedden droog in te laden.
Ik ga vandaag weer fietsen want ik hoef niet bang te zijn dat het 30 graden wordt want de voorspelling is slecht, maximum van 17 graden.
Gehuld in regenkleding zijn we vertrokken. Net buiten de stad rijden we langs een stuwmeer met een onverharde helling van 12 %. Ga er maar aan staan als je nog niet bent warmgedraaid. Het kost moeite maar het lukt. Hier lopen ook nog veel wandelaars op het pad. We vervolgen ons pad richting Navarrete. Ook al weer zo’n dorp dat ze boven op een steile helling helling hebben gebouwd. We hebben nog steeds regen en niet zo’n beetje ook. We lunchen in Najera. Een stadje met een rijke geschiedenis en veel mooie oude gebouwen. Deze maal geen stempel in een kerk maar bij het toeristenbureau.
Naast het dorp is een rood/bruine rotswand vol openingen als in een gatenkaas. Tijdens de lunch ontmoeten we een Duitser die met twee kinderen (2-4 jaar) de camino loopt. Hij draagt een hele grote rugzak en de kinderen zitten in een karretje. Hij is al 8 weken onderweg. Het leuke van de camino is dat je overal pelgrims ontmoet en een praatje maakt. Ook op straat wensen de mensen je een buen camino. Inmiddels is het droog en zelfs de zon laat zich even zien. Inmiddels rijden we met anderen van de groep op. We nemen een alternatieve route over een
Spaans polder weggetje door de wijngaarden voor de rioja wijn. De natuur is prachtig en de
lucht onheilspellend. We houden nog een stop in Azofra omdat we aan de vroege kant zijn. Intussen begint het weer flink te regenen. Regenpakje weer aan voor de laatste kilometers. Tot slot hebben we een lange en klim naar Santo Domingo die niet zo steil is. De camping is gelegen op een heuvel met uitzicht op de omgeving.

• 07 Juni 2019 - 14:18

Gonny:

Hoop voor jullie dat ‘t droog word.Fietst toch aangenamer bij droog weer...
    Je zien wel veel.,Geniet ervan.

• 07 Juni 2019 - 18:06

Linne Belis:

Hallo Diana en Denise
    Knap wat jullie doen enhet einde in zicht...
    Goede moed
    Veel liefs linne

• 07 Juni 2019 - 19:24

Magda:

Denise Diana

Ik vind jullie verslagen zo mooi en boeiend geschreven en kijk iedere keer uit naar de volgende

• 07 Juni 2019 - 23:44

Ingrid Fevery:

Wat een belevenis! Hopelijk wordt het weder beter. Het is hier niet beter, regenen en stormen. Net hartje najaar. Op naar beter weer voor jullie.

Verslag uit: Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Diana en Denise

Wij, Diana en Denise, zijn zussen en gaan al ons hele leven samen op reis. Wij hebben al veel van de wereld gezien en zijn nu toe aan een uitgebreidere verkenning van Europa.We gaan dit avontuur aan met de fiets. Dit avontuur zal ons hopelijk brengen naar Santiago de Compostela in noord Spanje. We hopen dit in twee jaar te voltooien en hopen dit jaar tot ver in Frankrijk fietsen.

Actief sinds 19 Mei 2016