Santiago de Compostela, 4 juni 2019 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Diana en Denise Steenberghe - WaarBenJij.nu Santiago de Compostela, 4 juni 2019 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Diana en Denise Steenberghe - WaarBenJij.nu

Santiago de Compostela, 4 juni 2019

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Diana en Denise

04 Juni 2019 | Spanje, Logroño

4 juni: Puente la Reina naar Logrono, 72 km.
In verband met de hitte vertrekken we vandaag een uur eerder, dat blijkt inderdaad een goede beslissing te zijn geweest. Omdat Diana vandaag een rustdag houdt, ze voelt zich niet fit, ga ik mee met het groepje Maurice, Jan Pieter, Wilma en Willy.
Na het verlaten van de camping via een vervelend onverhard pad, beginnen we gelijk aan een pittige klim van 5-8%. We rijden bijna de hele dag paralel aan een snelweg. Daar hebben we geluk mee, want wij hebben geen last van veel verkeer.
In Estrella hebben we een koffiestop en bezoeken de kerk, die voor ons wordt opengedaan en verlicht. Jammergenoeg geen stempel, maar wel bij de buren, de Guardia civil. Dit is wel een collectors item. Buiten het stadje gaan we naar het Monasterio Irache, waar we aan de achterzijde gratis wijn kunnen tappen (en water). De wijn druppelt maar langzaam, dus we zijn snel tevreden, we moeten tenslotte nog fietsen. We halen even een stempel in het museum bij een vriendelijke man, die gelijk van alles wil vertellen en ons het museum wil laten zien, maar daar hebben we geen tijd meer voor. We hobbelen verder naar Arcos, waar we de lunch gebruiken.
Met mijn buff, nat gemaakt, onder mijn helm lijkt het wel of ik een coldpack op mijn hoofd heb, maar het werkt prima. Zo heb ik minder last van de hitte op mijn hoofd.
Met het naderen van Logrono komen we terecht op het pad waar ook de wandelaars lopen, het wordt dus drukker op de route. Aan een tafeltje langs het pad krijgen we onze derde stempel vandaag. Na een heerlijk koud pilsje gaan we verder naar de camping.
Diana heeft het tentenkamp in Puenta la Reina helpen afbreken en in Logrono helpen opbouwen. Zo heeft ze zich toch wat nuttig kunnen maken voor de groep. Diana heeft ook de was al gedaan, dus vanavond een fris bedje.

  • 04 Juni 2019 - 15:15

    Tiny:

    Santiago de Compostela die had Sieb zo graag willen fietsen voor zijn broer, maar helaas is dat niet gelukt. Maar mijn lieve vriendinnen rijden hem nu, en ik kan mee genieten van de mooie verslagen.

    Het is wel héél erg zwaar. Ik geloof zeker met jullie mentaliteit en doorzettingsvermogen en de missie: Dit willen wij en het zal zeker lukken. En voor de mensen die jullie lief hebben een kaarsje opsteken. Dit geeft kracht en verbondenheid met en voor elkaar. bedankt liefs Tiny

  • 04 Juni 2019 - 15:32

    Carla:

    Verstandig dat Diana een rustdag neem. Vooral de warmte is erg, zeker na de warmteflauwte van gisteren. Daar kun je goed beroerd van zijn.
    Prachtig jullie verslagen. Ik leef, met mijn boek in de hand met jullie mee.

  • 04 Juni 2019 - 18:09

    Robert:

    Verstandig wat je hebt gedaan Diana, ik heb meteo basque bekeken, lagere temperaturen in zicht maar ook nattigheid, misschien beter weer, succes

  • 04 Juni 2019 - 19:47

    Heleen:

    Respect voor jullie!
    Wat een doorzettingsvermogen hebben jullie.....top.

  • 05 Juni 2019 - 05:36

    Herman:

    Ik vind het geweldig knap van jullie. Jammer dat Diana wat minder snel requpereert maar een rustdag zal zeker goed doen. Nog even volhouden meiden het is maar 600 km meer haha..

  • 06 Juni 2019 - 05:40

    Gonny:

    Hoop dat Diana weer opgeknapt is,en er weer tegenaan kan.
    Diep respect voor jullie hoor. ‘t Is te hopen dat ‘t niet te warm word.Succes meiden.

  • 06 Juni 2019 - 06:04

    De Vliegers:

    Wij lezen alle verslagen. Respect voor jullie doorzettingsvermogen!
    Wij zijn druk met de voorbereiding van de bruiloft a.s. zaterdag van Johan en Shariselle.
    Hou vol!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana en Denise

Wij, Diana en Denise, zijn zussen en gaan al ons hele leven samen op reis. Wij hebben al veel van de wereld gezien en zijn nu toe aan een uitgebreidere verkenning van Europa.We gaan dit avontuur aan met de fiets. Dit avontuur zal ons hopelijk brengen naar Santiago de Compostela in noord Spanje. We hopen dit in twee jaar te voltooien en hopen dit jaar tot ver in Frankrijk fietsen.

Actief sinds 19 Mei 2016
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 9833

Voorgaande reizen:

19 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: