Santiago de Compostela, 10 juni 2019 - Reisverslag uit León, Spanje van Diana en Denise Steenberghe - WaarBenJij.nu Santiago de Compostela, 10 juni 2019 - Reisverslag uit León, Spanje van Diana en Denise Steenberghe - WaarBenJij.nu

Santiago de Compostela, 10 juni 2019

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Diana en Denise

10 Juni 2019 | Spanje, León

10 juni, Sahagun naar Leon, 69km.
Vandaag laten we een nat tentenkamp achter. Gisteravond heeft het zoveel en hard geregend dat in menige tent de dweilmop erdoorheen moest vanmorgen, zo ook de onze. Eerst drogen voor ze kunnen worden afgebroken.
Vandaag hebben we een vrij vlakke route over het laatste deel van de hoogvlakte tot Leon. We passeren vooral op het eerste deel veel wandelaars. In El Burgo Ranero drinken we koffie. Een oud Spaans vrouwtje komt langs gewandeld en blijft staan kletsen. Ze ratelt in rad Spaans, maar we begrijpen wel dat ze zelf ook ooit de camino heeft gelopen, nu loopt ze na 2 heupoperaties met een stok. Trots toont ze ons een afbeelding van Jacobus, die ze in haar schortzak bij zich draagt. We komen door veel slaperige dorpjes, waar meer ooievaarsnesten zijn dan cafeetjes of restaurantjes. Kort voor Leon treffen we eindelijk een eethuisje, waar we onze magen kunnen vullen. Met Bernt, Peter en Bert vervolgen we onze route. De gps van Bernt wordt op de albergue, waar we gaan slapen, ingesteld. Vlak voor Leon laat hij ons een plaatselijk rondje rijden en we komen terug op dezelfde rotonde als waar we eerder waren. Uiteindelijk komen we tegen 15 uur aan.

• 10 Juni 2019 - 18:49

Robert:

Dat zal dan een ereronde zijn geweest, wel lekker om weer eens onder een vast dak te slapen, de wc is ook wel handig niet door de kou. Beentjes iets naar boven leggen is goed en rust goed uit. Ik kan me goed voorstellen dat benen elke dag moe zijn, zware arbeid en veel
    Dagen na elkaar, het lijkt wel een grote ronde waar jullie mee bezig zijn, nogmaals chapeau. Het eind komt er aan, ik ben trots op jullie.

Diana en Denise

Wij, Diana en Denise, zijn zussen en gaan al ons hele leven samen op reis. Wij hebben al veel van de wereld gezien en zijn nu toe aan een uitgebreidere verkenning van Europa.We gaan dit avontuur aan met de fiets. Dit avontuur zal ons hopelijk brengen naar Santiago de Compostela in noord Spanje. We hopen dit in twee jaar te voltooien en hopen dit jaar tot ver in Frankrijk fietsen.

Actief sinds 19 Mei 2016