Santigo de Compostela, 2 juni 2019 - Reisverslag uit Auritz, Spanje van Diana en Denise Steenberghe - WaarBenJij.nu Santigo de Compostela, 2 juni 2019 - Reisverslag uit Auritz, Spanje van Diana en Denise Steenberghe - WaarBenJij.nu

Santigo de Compostela, 2 juni 2019

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana en Denise

02 Juni 2019 | Spanje, Auritz

Saint Jean Pied de Port- Burguete, 36 km
We hebben het gedaan, we zijn de Pyreneeën overgestoken.
Tijdens de rustdag van gisteren lagen de Pyreneeën lieflijk in de zon maar het was schone schijn.
Vanmorgen was het menens. We zagen er als een berg tegenop maar het hoort bij de route.
We hebben een klim voor de boeg van 25 km. In totaal fietsen we vandaag 36 km. Direct na Saint Jean Pied de Port begint het klimwerk. Eerst worden we nog wat gespaard met een stijgingspercentage van 4 tot 5 % later wordt het andere koek, 7 tot 9 %. Bij Arneguy volgt eerst een kort steil stuk en na Valcarlos zelfs een kleine afdaling. Vandaag zijn we overal tevreden mee, maar dat is van korte duur. Omdat er weinig voorzieningen langs de route zijn drinken we in Valcarlos koffie. Terwijl we daar zitten passeren de begeleiders. Daarna gaat het alleen maar omhoog. Hoe hoger je komt nemen de haarspeldbochten toe. Er staan veel bomen langs de weg maar dat neemt niet weg dat we ook veel in de zon rijden. De temperatuur is weer 30 + . Het wordt een zware zeer zware tocht. De stukjes fietsen wisselen elkaar steeds sneller af met stukjes wandelen. De natuur is prachtig en we vergeten niet om af en toe van de prachtige vergezichten te genieten. Denise is vandaag mijn coach, zij stopt waar het veilig is en voorziet mij van drinken en zorgt ervoor dat ik voldoende en tijdig iets eet. Eindelijk om half 3 komt het kruis ter nagedachtenis van Roeland, de rechterhand van Karel de Grote die hier gesneuveld is, in zicht. We zijn eindelijk boven op de top van de Alto Ibaneta, Pashoogte 1057 meter. Ik heb nog niet vaak tranen van blijdschap gehuild maar vandaag was zo’n dag. Vanaf hier is het alleen maar afdalen. Na enkele kilometers zijn we bij het klooster van Roncesvalles. Hier scoren we nog een stempel maar daarvoor moeten we wel een half uur in de rij staan. Ook veel wandelaars melden zich hier aan om te overnachten. Het is nu spitsuur. We bezoeken ook nog even de oude kapel. Als we weer opstappen blijken enkele leden van de groep op een terras op ons te hebben gewacht. De beloning is een prachtige camping.

  • 02 Juni 2019 - 17:31

    Marianne :

    Wat een prestatie meiden. Proficiat. Als het goed is hebben jullie het zwaarste stuk achter de rug. Echt dikke duim voor jullie beiden.

  • 02 Juni 2019 - 17:56

    GRobert:

    Ik ben trots op julie, passeren waar Roland is gesneuveld zegt mij wat met mijn interesse voor geschiedenis. Rust nu maar lekker en verder veel grinta

  • 02 Juni 2019 - 18:41

    Jeanine:

    Ja, je krijgt het echt niet voor niks, hè! De conditie gaat wel steeds vooruit, dat is iets wat zeker is. Dat klimmen is iets waar je niet op trainen kon in Nederland. Alle sterkte gewenst en fijn dat jullie ondanks de zwaarte kunnen genieten van de prachtomgeving! Buen camino!

  • 03 Juni 2019 - 03:36

    Joke:

    Das weer genieten van jullie verslagen,
    M’n petje af, voor wat jullie doen!!
    Succes voor de volgende rit, ik reis mee
    Gr. Joke.

  • 03 Juni 2019 - 04:19

    Jennytarant:

    Ongelooflijk. Heel heftig allemaal. Soms zit ik alles met kippenvel te lezen. Kanjers zijn jullie


  • 03 Juni 2019 - 06:37

    Carla:

    Geweldig zoals jullie dit samen doen. Wat fijn dat jullie elkaar kunnen coachen. Het is inderdaad een hele klim. Heb zelfs mijn eigen boek erbij gepakt om te lezen hoe zwaar het was. En het is echt zwaar.
    Petje af, ik blijf meereizen en aan jullie denken.

  • 03 Juni 2019 - 07:11

    Petra Buijsse:

    Dames, hier mag je serieus trots op zijn. Geweldig wat een prestatie,dan moet je toch karakter tonen. Geniet ervan.

  • 03 Juni 2019 - 07:43

    Josée:

    Ik heb net julli verslagje gelezen, het was volgens mij bar zwaar, ik doe het jullie niet na.
    Ik ben tots op julli, echt knap. Vandaag hopelijk wat minder beklimmingen. Succes.

  • 03 Juni 2019 - 09:10

    Pietje Simpelaar:

    Geweldig Denise en Diana , wat een klim .Petje af hoor! Veel succes met jullie verdere reis. Heel fijn om jullie te volgen

  • 03 Juni 2019 - 15:09

    Sarie:

    Het is jullie gelukt . IK HEB NIET VOOR NIETS ZITTEN DUIMEN.
    Knap werk hoor.Succes verder met de reis

  • 03 Juni 2019 - 15:36

    Francois En Emmy Pijcke-Wage:

    Hoi Diana en Denise., Wat een zware tochten maken jullie. Petje af hoor. Leuk om jullie verslagen te lezen en zo te lezen maken jullie deel uit van een leuke groep.. Veel succes op de volgende tochten en we wachten jullie reisverhalen af. Veel succes hoor. Groeten uit Aardenburg.



  • 03 Juni 2019 - 17:56

    Ineke :

    Geweldig wat een klim Diana petje af hoor,en dat zonder ondersteuning. Knap werk van jullie succes met de reis verder. Het is een lust om jullie verslagen te lezen. Grt Ineke

  • 04 Juni 2019 - 05:00

    Patsy:

    Wat een prestatie. Zeg ik Kreeg er zowaar tranen van in de ogen. Ik vertelde het aan Piet op de academie en ook hij was vol bewondering om wat jullie doen. Success verder

  • 04 Juni 2019 - 09:36

    Erik De Cocq:

    Hey Diana en Denise. Ik heb even moeten bijkomen van mijn afscheid, maar ik heb al jullie verslagen inmiddels gelezen. Ik vind het heel leuk om jullie te volgen. Wat een doorzettingsvermogen hebben jullie zeg. Ik ben wel eens met de auto over de verschillende cols van de Pyreneeën gereden, maar met de fiets lijkt het me verschrikkelijk zwaar. Jullie zijn al een heel eind op weg naar Santiago, dus nog even doorbijten. Ik weet zeker dat jullie het halen. Heel veel succes de komende dagen.

  • 04 Juni 2019 - 12:12

    Magda:

    Denise Diana

    Tjonge jonge ,wat knap van jullie om die bergen op'te klimmen
    Super goed gedaan
    En nu beloond met de top te behalen van de Alto Ibaneta
    Daar mogen jullie heel'trots op zijn
    Ik wens jullie nog veel kracht om de tocht voort te zetten
    De moed er in he !!!!!!!!!
    Knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana en Denise

Wij, Diana en Denise, zijn zussen en gaan al ons hele leven samen op reis. Wij hebben al veel van de wereld gezien en zijn nu toe aan een uitgebreidere verkenning van Europa.We gaan dit avontuur aan met de fiets. Dit avontuur zal ons hopelijk brengen naar Santiago de Compostela in noord Spanje. We hopen dit in twee jaar te voltooien en hopen dit jaar tot ver in Frankrijk fietsen.

Actief sinds 19 Mei 2016
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 9774

Voorgaande reizen:

19 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: