Santiago de Compostela, 29 mei 2019 - Reisverslag uit Pissos, Frankrijk van Diana en Denise Steenberghe - WaarBenJij.nu Santiago de Compostela, 29 mei 2019 - Reisverslag uit Pissos, Frankrijk van Diana en Denise Steenberghe - WaarBenJij.nu

Santiago de Compostela, 29 mei 2019

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana en Denise

30 Mei 2019 | Frankrijk, Pissos

Woensdag 29 mei Saint Emillion - Pissos 111 km

We weten op voorhand dat het een lange dag wordt. We gaan langs het toeristenbureau om een stempeltje van Saint Emillion. Het kantoor gaat pas om half tien open, maar we scoren een mooie stempel. Saint Emilion is erg toeristisch. Groepen toeristen uit alle delen van de wereld lopen als makke schapen achter een gids aan. We verlaten het stadje met een steile afdaling door de wijngaarden. De chateaus zijn prachtig. Velen lijken op een echt kasteel. We passeren vandaag eerst de rivier de Dordogne en later de Garonne. Het gebied tussen de twee rivieren is bekend vanwege de witte wijnen o.a Entre Deux Mers. We zijn er op voorbereid dat het eerste gedeelte nog heuvelachtig is met steile beklimmingen en het tweede gedeelte zou vlak moeten zijn. In het historisch plaatsje Cadillac nemen we pauze en bewonderen o.a. de
stadsmuur met de diverse torens. We gunnen ons vanwege de afstand van vandaag niet voldoende de tijd om veel te bekijken. We verlaten Cadillac over de brug van de Garonne en rijden een bosrijk gebied in. Wijngaarden zie je niet meer. We hadden nu eigenlijk op vlakke weg gerekend maar dat laat nog even op zich wachten. Onderweg zien we vele mooie kerkjes zoals bij Retis. Typisch is een houten voorportaal en een muurtorentje met houten uitbouw. Het doet me een beetje aan een duiventil denken maar dat is niet erg eerbiedig voor een kerk. De vermoeidheid begint toe te slaan en dan moeten we nog 50 km. De omgeving is vrij saai, de route loopt door de dennen bossen en je komt bijna niemand tegen. Op het eind moeten we toch nog zoeken naar de camping. Even Wim gebeld en die leidt ons, met een appje, naar de camping. Tegen half 7 komen we pas aan. De rest is amper een uurtje eerder aangekomen. We zijn het er over eens dat het een erg zware en enerverende dag was.

• 31 Mei 2019 - 13:54

Carla:

111 km is ook wel erg veel om op 1 dag te fietsen. Vooral in heuvelachtig gebied. Kan mij voorstellen dat jullie blij waren toen jullie eindelijk op de camping waren.

• 31 Mei 2019 - 14:14

Jennytarant:

Heftig hoor dames. Ik word al moe als ik alles zo lees. Mijn pet af voor jullie. Heel veel kracht en sterkte nog en we volgen jullie op de voet xx

Diana en Denise

Wij, Diana en Denise, zijn zussen en gaan al ons hele leven samen op reis. Wij hebben al veel van de wereld gezien en zijn nu toe aan een uitgebreidere verkenning van Europa.We gaan dit avontuur aan met de fiets. Dit avontuur zal ons hopelijk brengen naar Santiago de Compostela in noord Spanje. We hopen dit in twee jaar te voltooien en hopen dit jaar tot ver in Frankrijk fietsen.

Actief sinds 19 Mei 2016