Santiago de Compostela , 27 en 28 mei 2019 - Reisverslag uit Aubeterre-sur-Dronne, Frankrijk van Diana en Denise Steenberghe - WaarBenJij.nu Santiago de Compostela , 27 en 28 mei 2019 - Reisverslag uit Aubeterre-sur-Dronne, Frankrijk van Diana en Denise Steenberghe - WaarBenJij.nu

Santiago de Compostela , 27 en 28 mei 2019

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Diana en Denise

28 Mei 2019 | Frankrijk, Aubeterre-sur-Dronne

27 mei, Rustdag in Aubeterre-sur-Dronne
28 mei, Aubeterre - sur - Dronne naar St Emilion, 72 km.
We vetrekken vanmorgen met een stevige klim het dorp uit. Al vrij snel gaan we de grens met de Dordogne over. We blijven op en neer gaan tot we bovenop een heuvel bij Servanches op een terrasje neerstrijken voor de eerste koffie. We rijden veel door de bossen, dus daar is het windstil, maar o wee als we boven komen, dan leunen we tegen een stevige noord- wester aan. Aangezien we nu in zuidwestelijke richting gaan hebben we daar geen gemak van. Regelmatig krijgen we een regenbui op de kop, dus een bushokje komt goed van pas om te schuilen.
Wat ons ook opvalt is een bepaalde geur, wij denken koriander. We zien het niet, maar het lijken flinke velden, te oordelen naar de geur.
Na ongeveer 40 km rijden we weer in de gietende regen Pizou binnen, een deel van de groep treffen we daar aan in een bushokje. We zoeken samen met hen een tentje waar we kunnen lunchen en drogen. Als we weer een beetje toonbaar zijn, gaan we weer op pad. Al vrij snel zijn we het contact met de anderen kwijt. Tot overmaat van ramp weigert de gps zijn diensten aan te bieden, dus vallen we terug op het boekje. We worden ook regelmatig door vriendelijke mensen de goede richting op geholpen. Ondanks dat toch nog wel wat extra kilometers gefietst.
Op het eind besluiten we recht naar de camping te gaan en niet eerst naar st Emilion, dat komt morgen wel. Waar we wel al van genieten zijn de vele wijngaarden onderweg. Prachtige beelden levert dat op.
Wij dragen trouwens de rode lantaarn vandaag.

• 28 Mei 2019 - 17:18

Gonny:

KANJERS,jammer dat ‘t weer niet echt meewerkt.
    Geniet ze.

• 28 Mei 2019 - 17:23

Dominik:

Geweldig wat jullie allemaal meemaken.

• 28 Mei 2019 - 18:26

Robert:

Er komt wel beter weer en hogere temperaturen aan, wel zo fijn zonder regen

• 29 Mei 2019 - 03:21

Tineke:

Wat een avontuurlijke tocht. Inderdaad jammer dat de omstandigheden niet helemaal meezitten. Rode lantaarn is geen schande, jullie doen het toch maar, zou ik

niet zien zitten met al die hellingen. Take care an enjoy!

• 29 Mei 2019 - 04:12

Jennytarant:

Knap hoor wat jullie allemaal doen in die barre omstandigheden. Dat is voor deze mooi weer fietster een beetje veel van het goede :)

• 29 Mei 2019 - 06:13

Herman:

Mooi zo meiden, al veel gezien en beleefd zo te lezen. Geniet van alles wat je ziet, ruikt en proeft, zeker de producten van de wijngaarden.

• 29 Mei 2019 - 12:43

Carla:

Heerlijk dit te lezen. Tja, de regen, daar kun je weinig aan doen. Hoop dat het snel weer droog is en dat de wind een beetje gaat liggen. Ach, wat de rode lantaarn zijn betreft: iemand moet toch de laatste zijn. Geniet ze!

• 31 Mei 2019 - 02:45

Fevery Ingrid:

Spijtig van de regen, jullie doen het toch maar. De belevenissen, ontmoetingen zijn onvergetelijk. Eigenlijk zouden jullie een boek moeten schrijven over jullie fietsreizen.

Diana en Denise

Wij, Diana en Denise, zijn zussen en gaan al ons hele leven samen op reis. Wij hebben al veel van de wereld gezien en zijn nu toe aan een uitgebreidere verkenning van Europa.We gaan dit avontuur aan met de fiets. Dit avontuur zal ons hopelijk brengen naar Santiago de Compostela in noord Spanje. We hopen dit in twee jaar te voltooien en hopen dit jaar tot ver in Frankrijk fietsen.

Actief sinds 19 Mei 2016